Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 13:52
Reklama

Remont linii kolejowej Nysa - Brzeg, prace ruszą na wiosnę 2019.

Taka zmiana cieszy społeczników, którzy od wielu lat walczą w obronie linii i połączeń.
Remont linii kolejowej Nysa - Brzeg, prace ruszą na wiosnę 2019.

Polskie Linie Kolejowe wraz z Samorządem Województwa Opolskiego ustaliły ostateczny harmonogram prac, które będą prowadzone na trzech opolskich liniach niezelektryfikowanych. Nastąpiły w nim istotne zmiany oraz określono terminy składania wniosków unijnych i rozpoczęcia prac budowlanych.


– W ubiegłem roku przeszedłem torami 21-kilometrowy odcinek z Brzegu do Grodkowa, aby sprawdzić, w jakim stanie jest linia Nysa - Brzeg. Dokumentacja filmowa i fotograficzna, którą wykonałem pokazuje jasno, że bezpieczeństwo podróżnych jest zagrożone. Na szlaku można znaleźć pełno dziur w podkładach betonowych i drewnianych, a nawet ich brakuje, śruby można wyciągnąć bez problemu rękami a w niektórych przypadkach brakuje zestawu mocowania szyn. Sporo zniszczeń dokonano w ostatnich latach, stąd mamy wprowadzone w różnych miejscach ograniczenia na trasie do 30 km/h. Linia jest w fatalnym stanie, więc cieszy to, że prace budowlane będą przyspieszone – mówi Damian Kapinos z Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie. 

Linia Nysa – Brzeg pełni jeszcze jedną ważną i istotną rolę w transporcie towarowym. Tym odcinkiem najszybciej można dostać się w kierunku do Wrocławia czy Opola, w przypadku, gdy są wprowadzone objazdy lub coś się wydarzy na magistrali podsudeckiej czy linii Nysa – Opole. Jest to szlak niedoceniany, na którym już pojawia się coraz więcej przewoźników kolejowych m.in. Rail Polska, Freightliner, Lotos,Trakcji PRKiL i Majkol Trans. Oprócz składów PKP Cargo kursujących według rocznego rozkładu jazdy (3 razy w tygodniu) – załadunek i rozładunek dla 4 firm w Grodkowie, można tu spotkać pociągi towarowe relacji Wrocław Brochów – Międzylesie, Goświnowice – Wrocław Główny, Nysa – Żary. 

Planowana jest także modernizacja torów na trasie Nysa-Opole, co ma skrócić czas przejazdu do 60 minut. Przy okazji prac planowane są trzy nowe przystanki kolejowe – w Nysie przy ulicy Morcinka, w Szydłowie oraz Goszowicach. Na trasie wymienione zostaną wyeksploatowane tory, a robotnicy wyremontują obiekty inżynieryjne (mosty, przepusty, przejazdy). 

W czasach niemieckich w Nysie funkcjonowało kilka stacji i przystanków kolejowych – oprócz dzisiejszego dworca przy ulicy Racławickiej podróżni mogli korzystać także ze stacji‚ Nysa dworzec mały” na wysokości dzisiejszej gazowni czy przystanku kolejowego „Nysa Nowy Świat” w okolicach ulicy Morcinka.

Dawniej przystanek przy ulicy Morcinka – Neuland powstał głównie z myślą o pracownikach pobliskich rozrastających się fabryk, oraz budowlańców którzy wznosili całe osiedla domów w tym rejonie. Niemal wszystkie zakłady posiadały również swoje bocznice kolejowe, co zapewniało możliwość transportu ciężkich i wielkogabarytowych towarów. Obecnie niemal cała infrastruktura została rozebrana.

 

źródło - http://www.rynek-kolejowy.pl

źródło I love Nysa


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Oj ta, Chu* tamTreść komentarza: Kolbiarzowi to nie przeszkadza, takie akcje jak z marciniakiem w ARN to pikuś przy tym co wyprawia herr prezes - nadworna firma budowlana MTM budownictwo mieli dziesiątki miionów. Zelent to drobne na waciki.Data dodania komentarza: 21.03.2024, 13:44Źródło komentarza: Adam Zelent - radny czy przedsiębiorca?Autor komentarza: jjTreść komentarza: Akurat Jasiu ma wykształcenie muzyczne: poza PSM ukończył wyższe studia z reżyserii dzwieku, zajmował sie zawodowo organizacją koncertów np Ewy Farny czy Haliny Młynkowej. Braky wykształcenia zarzucić mu nie mozna natomiast cała sprawa wyglada conajmniej nieelegancko.Data dodania komentarza: 19.03.2024, 22:23Źródło komentarza: Czy sprzątanie Hali Nysa pod nadzorem radnego Zelenta, to dobry interes?Autor komentarza: nYSATreść komentarza: ALE WSTYDData dodania komentarza: 08.03.2024, 13:05Źródło komentarza: Płeć piękna z tytułami MBA z Collegium Humanum - to dyrektor ds. Ekonomicznych w AKWA, księgowa w ARN...Autor komentarza: NysaTreść komentarza: Po co im dyplom w języku angielskim skoro nawet nie znają tego języka .Data dodania komentarza: 08.03.2024, 11:11Źródło komentarza: Płeć piękna z tytułami MBA z Collegium Humanum - to dyrektor ds. Ekonomicznych w AKWA, księgowa w ARN...Autor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Fantastycznie, człowiek studiuje kilka lat i nie może się nigdzie dostać bez znajomości, a te panie po 6mcach mają dyplomy MBA , śmiechu warte. Jeżeli udowodni się im oszustwo powinny stracić stanowiska z brakiem możliwości ponownej pracy w administracji państwowej.Data dodania komentarza: 08.03.2024, 11:07Źródło komentarza: Afera w Collegium Humanum. Kto z Nysy?Autor komentarza: Dr uśmieszek.Treść komentarza: Jestem taka ładna wciąż się śmieją. Nigdy nikt się ze mnie nie śmiał. Jestem nie „łacho darna” - sensie nie można drzeć ze mnie lacha.Data dodania komentarza: 07.03.2024, 07:33Źródło komentarza: Płeć piękna z tytułami MBA z Collegium Humanum - to dyrektor ds. Ekonomicznych w AKWA, księgowa w ARN...
Reklama
Reklama