Kompaktowy SUV hiszpańskiej marki zawojował Europę. Seat skorzystał ze sprawdzonego przepisu. W oparciu o płytę podłogową MQB (z której korzysta też Skoda Kodiaq, VW Tiguan i Audi Q3), sprawdzone silniki Volkswagena oraz szereg rozwiązań technicznych, stworzył auto z niepowtarzalną, oryginalną linią nadwozia, nawiązującą do sportowego, wyrazistego wyglądu współczesnych Seatów. Auto przypomina Audi Q3, ale ma od niego zdecydowanie bardziej sportową sylwetkę, przez co jest bardzo pożądane przede wszystkim przez młode osoby. Młodość to aktywność, a Ateca jest idealnym kompanem dla podróżników czy wielbicieli sportu.
Kompaktowe kombi na wzmocnionym podwoziu
Seat Ateca oferuje przestrzeń, którą można porównać do typowego, kompaktowego kombi. Może zatem przewieźć w kabinie pięć dorosłych osób. Potężny bagażnik o pojemności 510 litrów deklasuje wiele aut klasy kombi i pozwoli zabrać ze sobą cały szereg rzeczy na urlop, kilkudniową wycieczkę, albo na piknik. Relingi dachowe pozwalają na zamocowanie bagażnika, który pozwoli na przewożenie nart lub deski surfingowej. Z tyłu auta można zamontować bagażnik na jeden lub dwa rowery. Do środka kabiny bez problemu można zabrać sprzęt wędkarski, składany, dmuchany ponton, albo wyżywienie i złożony namiot.
Kompan, który nie zawiedzie
Seat Ateca nie obawia się dróg gorszej jakości. Auto ma znacznie wyższy prześwit, niż typowy kompakt, a także większe koła. To, w połączeniu z napędem na cztery koła zapewnia możliwość jazdy po drogach szutrowych, błotnistych, piaskowych, a także po pokrytych śniegiem i lodem.
Duże auto nie musi być paliwożerne
Aktywny wypoczynek często wiąże się z dalekimi wyjazdami. A te, w przypadku paliwożernych aut, sporo kosztują. Ale Seat Ateca akurat do aut paliwożernych nie należy. Nawet w wersji z napędem na cztery koła. Sam napęd załącza się elektronicznie, wtedy, gdy jest to konieczne. Dzięki temu można zminimalizować zużycie paliwa.
Potężne auto może mieć pod maską zaledwie litrowy silnik z rodziny ECO TSI. Pomimo małej pojemności, jednostka napędowa jest w stanie osiągnąć moc 115 KM. To wystarczy do spokojnej jazdy i do pokonywania dalekich tras. Seat oferuje też znacznie bardziej dynamiczną wersję, z benzynowym 1.4 TSI o mocy 150 KM, który potrzebuje tylko 9 sekund, aby rozpędzić auto do setki.
Ateca w wersji z napędem na cztery koła ma pod maską dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 150 albo 190 KM. Jednostki charakteryzują się wysokim momentem obrotowym, świetną dynamiką (zaledwie 7,5 sekundy do setki) oraz bardzo małym zużyciem paliwa.
To oczywiście nie wszystkie zalety Seata Ateca. Auto ma też bardzo bogate wyposażenie kabiny oraz szereg systemów komfortowych i wspierających bezpieczeństwo. Ale najlepiej poznać je na miejscu, w autoryzowanym salonie Seata.
Artykuł sponsorowany