Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 18:59
Reklama

Kosztowna dyskrecja burmistrza, czy polityczna układanka, do której nie pasował starosta z PSL?

W polityce jak miłości, często koszty się nie liczą. Ważne jest wyłącznie to żeby zdobyć kobietę lub głosy wyborców. Wolno naginać rzeczywistość, kombinować i faulować byleby tylko nie dopuścić konkurenta do gry.  Te techniki przypominają argumenty polityków, którymi próbują nas przekonać, że postępują słusznie. Jednak co począć gdy burmistrz i starosta wzajemnie sobie przeczą? O tym materiale.
Kosztowna dyskrecja burmistrza, czy polityczna układanka, do której nie pasował starosta z PSL?

 

Chodzi o centrum mandatowe. Nikt nie ma to wątpliwości, że agenda rządowa w Nysie mająca docelowo zatrudnić 150 osób to sukces całego miasta. Nikt także nie ma wątpliwości że budynek należało wyremontować i przekazać na rzecz skarbu państwa by trafił do odpowiedniego ministerstwa.

Różnica zdań dotyczy sposobu przekazania budynku na rzecz ministerstwa finansów. Bowiem gdyby remontu i przekazania budynku dokonało Starostwo Powiatowe skarb Państwa zgodnie z przepisami w ramach rekompensaty oddałby staroście swoją nieruchomość o podobnej wartości. W przypadku gdy ministerstwu budynek przekazuje gmina odszkodowanie sie nie należy. Dlaczego? Bo powiaty i gminy są inaczej umocowane prawnie względem skarbu państwa.

Materia może wydawać sie skomplikowana jednak jest dość prosta do wytłumaczenia.
Otóż w przypadku gdy starostwo powiatowe przekazuje nieruchomości na rzecz ministerstwa, skarb państwa zgodnie z przepisami prawa zwraca powiatowi inna nieruchomość o podobnej wartości. To dlatego, że powiat reprezentuje skarb państwa na swoim terenie.
Jeżeli jednak gmina przekazuje nieruchomość na rzecz ministerstwa odszkodowanie w formie innej nieruchomości np. ziemi pod inwestycje, która miasto mogłoby potem sprzedać inwestorowi sie nie należy.

W naszym przypadku było tak:
Miasto dokonało handlu wymiennego ze starostą dostało budynek na moniuszki, a oddało płac Paderewskiego. Wartość budynku przy Moniuszki przed remontem to Ok 4,5 mln, wartość placu podobna. Następnie gmina wydała ponad milion złotych na remont budynku zgodnie z wymaganiami ministerstwa. Potem wyremontowany budynek przekazała na rzecz skarbu państwa pozbywając sie majątku o wartości ok 5,5 mln zł.

Gdyby budynek został wyremontowany przez starostwo, powiat otrzymałby jako odszkodowanie nieruchomość o podobnej wartości od skarbu państwa. To tak jakby dostać dotacje z ministerstwa. Burmistrz zdecydował jednak inaczej, ale dlaczego?

Kosztowna dyskrecja burmistrza tak można by nazwać decyzję Kordiana Kolbiarza.
Ale czy rzeczywiście negocjacje były prowadzone w warunkach bezwzględnej dyskrecji? Jest dość wątpliwe. Ponieważ burmistrz mówił o centrum mandatowym na dobry rok przed jego powstaniem. Poza tym zmiany własnościowe pomiędzy gminą, a starostwem to ostatni etap tego procesu. Działy się, kiedy media były pełne informacji o planowanej lokalizacji centrum mandatowego.
Zapytaliśmy czy burmistrz obawiał sie, że starosta jest dajmy na to z wrogiej opcji politycznej i nie sprzyjałby powstaniu centrum.
Burmistrz zaprotestował twierdząc, ze współpraca z Powiatem układa się doskonale.
Zatem czy chodziło wyłącznie o to kto będzie przecinał przysłowiową wstęgę? Kolbiarz także zaprzecza.
 

Wyjaśnienie jest dość proste i nieformalne nieoficjalnie wiadomo, że Kordian Kolbiarz ma poparcie polityczne wiceministra sprawiedliwości Patryka Jakiego, który dba o powiat by utrzymać swój elektorat. W konferencji dotyczącej Centrum mandatowego oprócz burmistrza, wiceministra i przewodniczącego radu miejskiej brał udział także radny powiatu Paweł Stępkowski, który dziś pracuje w spółce z Kędzierzyna i nie ma nic wspólnego z Centrum mandatowym, jednak jest bliskim współpracownikiem i protegowanym Patryka Jakiego, dla którego organizował ostatnią kampanię wyborczą do sejmu. Materializacją wspólnego wpierania się polityków jest także niedawna nominacja Edyty Peikert na prezesa nyskie AKWY, nieoficjalnie to współpracowniczka Pawła Stępkowskiego. Do Tej ekipy najwidoczniej nie pasował starosta z PSL.

Z punku widzenia Patryka Jakiego nie ma znaczenia gdzie trafią pieniądze, czy do zasobów skarbu Państwa czy gminy, z punktu widzenia to kolejne ogałacanie biednej, bo będącej na 13 miejscu najbardziej zaniedbanych gmin w Polsce miast.

____________________


Na placu Paderewskiego powstanie podziemny parking,  który ma wybudować starostwo. Na powierzchni maja pojawić się urządzenia rekreacyjne, które zrealizuje gmina w ramach realizowanego projektu. By to zrobić teraz burmistrz musi prosić starostę o użyczenie placu, bo teren nie jest już własnością miasta.

Centrum Mandatowe to niewątpliwy sukces , który jednak kosztował nyskich podatników ponad 5 mln zł. Co można było kupić  za takie pieniądze? Kilka nowych autobusów lub np. medyczny sprzęt diagnostyczny, jednak tak jak w miłości, w polityce przychylność wyborców bywa ważniejsza niż zdrowy rozsądek.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Przedsiębiorca 02.09.2017 07:34
Kolbiarz niszczy małych przedsiębiorców, podniósł stawki od nieruchomości, pomocy żadnej, tylko jacyś kolesie cały czas mają przywileje. Znowu idą miliony na FSD, żeby jakos wytłumaczyć zakup za 22 miliony. Dlaczego nikt nie wesprze już istniejące firmy, które dają prace?!!!!

Erich von Manstein 31.08.2017 22:38
Erich von Manstein w ramach zaprojektowanej przez siebie matrycy utworzył, a następnie opisał następujące kategorie: Pracowity i głupi – ZWOLNIĆ Pracowity i mądry – DO PRAC ORGANIZACYJNYCH Leniwy i głupi – ZOSTAWIĆ (w spokoju J) Leniwy i mądry – AWANSOWAĆ! Promować na Najwyższe stanowiska! - który z nich to KOLBIARZ?

... 01.09.2017 09:17
A który Sanocki? Ten jest PRACOWITY, przebiegły, ale szalony, ... i agresywny, nie potrafi pracować w zespole, niszczy wszystko co widzi, nawet własną pracę - Czy te cechy podpadają pod określenie GŁUPI czy MĄDRY?

... 01.09.2017 09:23
Jeśli wierzyć temu co mówił Smutkiewicz (ten był na pewno leniwy) komuś bardzo zależało by fabryka FSO się nie podniosła. Wtedy rządziło SLD, które podobnie jak PO reprezentuje (w mojej ocenie) interesy innych państwa (nie polskie). https://wiadomosci.wp.pl/nawet-syndyk-ma-dosc-6031895209566849a

czytelnik 31.08.2017 15:16
Wszystko co na tym portalu może prawdą a może jest wielkim kłamstwem . Kto odważny napisze kto był najlepszym burmistrzem w ostatnich latach i dlaczego? Kto powinien być burmistrzem w nadchodzącej nowej kadencji.

wróżka 31.08.2017 22:18
Czytelniku!!!, czytelniku!!! hop hop !!! użyj mózgu on pomoże Ci rozpoznać prawdę.

callgirl 29.08.2017 19:33
Wreszcie ktoś trafił w samo sedno!!! Zostawcie w spokoju Kolbiarza!!! Jak na playboy'a jest całkiem dobrym burmistrzem popatrzcie na Dziadusia, tego Kordian bije na głowę. A, że playboy musi otoczyć się króliczkami i kolegami (od piłki i kieliszka) to dajcie spokój. Nikt nie jest doskonały.

szkoda 29.08.2017 19:24
Ma pozytywne cechy, ale nie jest to wybitny mózg, raczej przeciętny playboy.

Petroniusz 29.08.2017 13:10
Problem Kolbiarza to jego niczym nie uzasadniona miłość do swoich nieudaczników. Piegza, Bobak, Rymarz, Ślimak, Bukała (co zawalił wniosek o dofinansowanie na 10mln), i całe zastępy ukochanych wazeliniarzy burmistrza. Jest tak silny jak najsłabszy z jego ludzi, a jego ludzie są słabi, niekompetentni i jednym słowem do dup**y. Kolbiarz walczy z silnymi i mądrzejszymi od siebie = na śmierć i życie = a, że jest popularny i ładny, to mądry lud pozwala mu dowodzić. Ale po co nam takie przywództwo. Przywództwo odważnych jeleni? Co z tego, że jest odważny - niestety z takimi ludźmi wychodzi jak ślepy koń na Wielkiej Pardubickiej - nie widzi przeszkód i co chwila przywala **** głową w mur...

o o 29.08.2017 13:12
a props zawalony projekt - była kasa na dostosowanie szkól do reformy, inne wiejskie gminy dostały a my co? GZOFujara

u u 29.08.2017 14:17
Adaś nie będzie się przepracowywał siedzi na tyłku i konspiruje jak wrócić na starostę.

Petroniusz 29.08.2017 14:20
Sanocki jest dużo gorszy, Barska to PO, więc też poracha. To się nazywa rzady ludu, nasze elity to wieśniaki - teraz mamy wieśniaka Kolbiarza

georg 29.08.2017 12:54
Do mieszkańca- Kolbiarz jest bezpośrednio sprawcą stanu zdegradowanej Nysy, przez 10 lat bycia Dyrektorem PUP-u nie dokonał niczego co by poprawiło rynek pracy w Nysie, a na tym wskaźniku buduje się dane. Jak odszedł z PUP-u już jest zmniejszone bezrobocie, ciekawe co? Nieudacznik ściemniający naród, ale to już ostatki i out dla tego chłopa.

kris 29.08.2017 12:07
Ten Kaczor Daffy Kolbiarz, już nie ma ograniczeń, rozpiernicza wszystko co mu na drodze stanie począwszy od reorganizacji urzędu za grubą kasę na zlecenie dla koleżanki z Katowic , żeby dzisiaj wrócić do tego co było przed jego objęciem władzy. Szkoda się denerwować jak ktoś mówi jaki to wspaniały cesarz , za co się nie weźmie to tragedia i przekręt. Tyle nadzór wojewody uwalił uchwał Kolbiarza, co za wszystkie kadencje od 2000 r. Normalny mistrz propagandy, ech

Zofia 29.08.2017 10:45
Dopóki polityka będzie zajęciem dla ludzi z gminu, bez klasy i rozumu ani tradycji. Polska będzie płacić za czasy terroru i niszczenia inteligencji. Władza powinna dawać przykład gospodarności, ale niestety daje przykłady partyjniactwa i nepotyzmu. Oj Polsko nasza matko krwawisz!

SMiech na sali 29.08.2017 11:38
Jak oni mają dawać przykład gospodarności jak jedyne czym oni wcześniej zarządzali to ich chudy potfel ... dla tych ludzi dieta to jak wygrana 6 na loterii. Śmiech na sali w Radzie nieudacznik na nieudaczniku, czy tam ktoś odniósł jakiś sukces w biznesie np ? Jedyny sukces to lizanie tylków wyborcom w kampani lub jak TW Orzeł rozdawanie grochówki ... Urzednik to dzisiaj najbardziej skompromitowany zawód w tym kraju

Antoni 29.08.2017 10:28
Aktywność to bardzo dobra cecha burmistrza. Jednak kiedy aktywności towarzyszy bezmyślność robi się nieciekawie. A tutaj nie sposób nie zgodzić się z redaktorem ***m. Gmina nie musiała łożyć na remont i pozbywać się nieruchomości. Zadecydowała polityka wbrew interesowi mieszkańców.

MOdel 29.08.2017 08:27
Jakiemu nie pasowało, żeby przy stole prezydialnym siedział Biłobran z PSL (też oszołom). Kolbiarz posłusznie wykonał rozkazy, a teraz plecie głupoty o dyskrecji.

Mieszkaniec 29.08.2017 08:25
Czemu mam wrażenie że portal jak i poniższe komentarze są politycznie przeciwstawne Panu Burmistrzowi. Czyżby RTO opłacała opozycja, która nie lubi Pana Kolbiarza? Burmistrz ruszył Nysę i widać przynajmniej zmiany. Przypomnijcie sobie co robiło się za Barskiej? Jeździła na darmowe wakacje i sprzedała rynek za bezcen i co tam teraz jest? Szkoda że mieszkańcy Nysy są tacy zaściankowi i nie chcą zmian tylko wolą siedzieć w mieście kompletnie bez żadnych perspektyw.

Kolombo 29.08.2017 09:54
Tak na pewno RTO jest opłacane przez opozycję czyli Janusza Sanockiego - buchachacha!!! - Pęknę ze śmiechu. Sanocki utopiłby ich w łyżce wody jakby mógł, bo nikt tak jak RTO nie drze łacha z tego psychola. Albo przez Wierdaka, któremu uniemożliwili remont KINA i tłumaczył się w prokuraturze za nielegalny parking i bezprawne zajęcie gminnej działki, a także musiał kłamać że nie dostał na KINO dotacji, na początku pomyśl potem pisz - Mieszkaniec

Kolombo 29.08.2017 09:58
Burmstrz nie tylko ruszył Nysę, ale nawet wyruch*** Nysę. Buchachacha. MEDIA drogi mieszkańcu są po to by patrzeć władzy na ręce więc są przeciwstawne każdej władzy, jeśli robi sobie jaja. A Kolbiarz robi niezłe jaja.

Mieszkaniec 29.08.2017 11:27
Jestem ciekawy jak według Pana Kolombo powinien wyglądać dobry Burmistrz Nysy. Ja się zgadzam nikt nie jest idealny i każdy ma swoje za uszami, ale trzeba doceniać to co ktoś robi. Dlatego jestem bardzo ciekawy odpowiedzi jaki powinien być Burmistrz?? Który poprzedni nie wyruch** Nysy? Chyba sobie nie przypominam :) Co do mediów to patrzeć na ręce oczywiście, tylko dziwnym trafem w RTO porusza się tematy negatywne w stronę Burmistrza. Jakość mediów zależy od poziomu miasta. W tekście starosta z PSL jest wykreowany na ofiarę losu i oczywiście wszyscy to łykają. Nikt mi nie powie, że jest to obiektywny materiał. W obiektywnym materiale występują dwie strony sporu, a tutaj jakaś występuje? Chyba nie :) Coż Pan Kolombo na szczęście myśli bardzo dobrze i pisze jeszcze lepiej :)

NY SA 29.08.2017 11:34
Szanowny Panie a co takiego ten ktoś robi? Bardzo proszę o podanie konkretów ?

Karol 29.08.2017 11:45
Polska to nie jest kraj a stan umysłu, co by nie robili i tak będzie źle :)

NY SA 29.08.2017 11:59
A co takiego robią ? Można konkretnie zamiast bicia piany ?

Kolombo 29.08.2017 12:59
No bez jaj! A jakie sprawy mają poruszać media? Mają pisać o tym gdzie burmistrz wstęgę przeciął? Kupa śmiechu. To już robi wydział promocji urzędu. Media mają pokazywać alternatywne rozwiązania i w tym materiale jest to pokazane. Czy Biłobran jest pokazany jako ofiara losu to jakieś beztreściowe dywagacje są.

radio o o 29.08.2017 13:10
Nie tylko wydział promocji ale nasze lokalne rozgłośnie wspierane finansowo prze urząd portale typu ilovedzięgi . czy to nie dziwne że urzędnik burmistrza dorabia sobie w radio? Ktoś sprawdzał ile kolbiarz wydaje na reklamy i umowy promocyjne?

HAHA 30.08.2017 17:15
HAHA. Najwięcej z mediów kasuje chyba miły pan z telewizji, za publikacje kroniki w swojej telewizji...

HAHA 30.08.2017 17:19
Jest różnica między TOTALNĄ KRYTYKĄ, a tą konstruktywną. Jak ktoś włączy RTO to nic tylko płakać, bo zdaniem RTO w Nysie NIC pozytywnego się nie dzieje!!

Haha2 30.08.2017 19:45
Czy mógłby Pan/Pani rozwinąć myśl?Proszę o przykłady co pozytywnego "się dzieje" w Nysie ?

HUHU 31.08.2017 08:44
Nie przesadzaj. Totalna krytyka dotknęła wyłącznie Marty Klubowicz, która była totalnym szkodnikiem i powtarzając za "wybitnym publicysta NN Januszem S. - trzeba jej było szkodnictwo odebrać. Sprawa centrum mandatowego jest pokazana rzetelnie i oparta na faktach.

Julian Tubim 02.09.2017 17:48
Klubowicz zamilcz, albo napisz wiersz. =========== mogą być nawet brzydkie wyrazy ++++++++++++++++++++++ na zachętę masz taki _)(*%)_#(%*)#(_*^ Marta nie lubi tupań kolego, Ty także pląsasz? Ty! Pierwszy z brzegu? Tu nie ma miejsca na te hałasy, Bo hałasują tylko głuptasy. Teraz trumfuje cisza i słowo, Już nie podryguj, stój honorowo. Od dziś w eNDeKu jest tylko teatr Szkoda, że nie cyrk bo nuda zżera. Ta zmiana przyszła z Kolb nowych wiatrem. Marta ma dusić taniec teatrem, Marta ma dusić teatrem taniec, Tańczącym krzyżyk oraz różaniec. Jest teatr słowa i teatr gestu, Teatrów różnych jest ze czterdziestu. Teatr pozorów, teatr dla picu I grafomanii teatr kibiców. Jest teatr ruchu, teatr teatru Zajęcia z prozy... nie puszczaj wiatrów! Bo Pani Marta zapisze w wierszu I nie przyrówna dźwięku do świerszczów. Po literacku będzie, a jakże! Jak nie dasz rady zaufaj viagrze. Ona wyzwoli w tobie poetę, Gniotąc wersety posiądź kobietę. Jak!?! Nic nie czujesz? To w dobrym tonie! Miasto w poezji zanurza dłonie, Miasto w artyzmie wkrótce utonie, Miasto wczorajsze wypali płomień, Miasto dzisiejsze jest na poziomie I w teatralnej wyłącznej ZONIE. Julian Tubim

Nienasycona miernota jest the best niszczycielem 05.09.2017 00:20
Masz rację. Najgorsza jest gów*nia*na sztuka. Jak ktoś jest kiepskim artystą tak jak Marta Klubowicz, a wydaje się jej, że pozjadała rozumy i jest prawie jak Leonardo Di Caprio. To najgorszy przypadek. Taki typ będzie krzewić "gówni*a*kową kulturę. Wszystko poniszczy, nienasycona miernota.

kordek out 29.08.2017 11:24
Sprawdź wyjazdy zagraniczne Burmistrza i dopiero mów o darmowych wakacjach... Przynajmniej widać zmiany? wow, ja ich nie widzę, jak nie miałem drogi pod domem tak dalej nie mam i się nie zanosi. Rozdawnictwo, kumoterstwo itd setki tys premii dla armii urzedasów w zamian za glosy podczas wyborów.Ten facet nie zrobił nic pozytywnego dla miasta. Jak slyszę teksty "przynajmniej się coś dzieje" to mi rece opadają ... Zero nadzoru nad inwestycjami, które są przepacane. Przetargi w dziwnych okolicznościach organizowane.. ARN - bez komentarza ... To ma być gospodarz ?

KORDEK NICZYM MISZCZ 29.08.2017 11:32
Basen zamknięty w sezonie na 4 spusty, jego renowacja pod znakiem zapytania bez kolejnego kredytu... Bon dla wybranych ... Prezedszkole nr 10 budowane przez ekipe spod budki z piwem i do dzisiaj nie skończone.FSD - 22mln zł na ruine która wymaga kolejnych milionów, ucieczka nakemców z FSD i zostawione długi po sobie, podniesienie Nysanom opłat za użytkowanie wieczyste (niektórym kilkasetkrotnie) tłumacząc podwyżki nałożeniem opłat na gmine przez Staroste ... Hala tzn duza sala gimnastyczna za kilkanascie milionów bez możliwości organizowania imprez pozasportowych które pracowałyby na utrzymanie sali sportowej, brak do dnia dzisiejszego sponsora Hali i Nyskich siatkarzy mimo wielokrotnych obietnic !!! Podwyżki za wode i ścieki mimo deklaracji że podwyżek nie będzie. Do dnia dzisiejszego nie wywiązanie się z deklaracji o budowie Galerii mimo większości w RM i de facto możliwości przegłosowania wszystkiego ... Polityka kadrowa śmiechu warta ... Czegoś zapomniałem ?

I jeszcze jeden 29.08.2017 11:35
.... nagrody dla swojaków kilkaset tysi za obowiązki ktore wynikaja z ich zakresu pracy

Mieszkaniec 29.08.2017 11:41
No mówiąc o temacie galerii to nie żartujmy, że Burmistrz tego nie chce zrealizować :) Jak mu blokuje Wojewoda i Pan Sanocki wymyślając to nowe przeciwności to chyba logiczne jest, że i większość nie pomoże. Wiadomym jest, że galerię chce wybudować każdy bo to jest duży kapitał polityczny. I niech mi nikt nie mówi, że galeria potrzebna nie jest. We Wrocławiu co roku otwiera się nowa galeria i miasto jakoś żyje i ma się dobrze. Zgadzam się z Panem w wymienionych kwestiach i nie zamierzam dyskutować i iść w zaparte. Zastanawiam się tylko i może mnie Pan oświeci jak powinien wyglądać dobry Burmistrz. Proszę mi wskazać kogoś z obozu opozycyjnego? Problem Nysy to nie jest brak drogi czy przepłaconego przedszkola. Problem Nysy to jest brak pracy. Wykupienie FSD ma być jakąś tam szansą. Nie wiem na ile dużą, bo się tym nie interesuje, aż tak mocno. W Nysie potrzeba miejsc pracy bo inaczej wszyscy w dalszym ciągu będą uciekać do innych miast. Odniosę się tylko jeszcze do podwyżek. Niestety, ale podwyżki serwuje nam nasz rząd, który próbuje łatać dziurę za cudowne 500+. Ktoś może obiecywać złote góry, ale tego nie przeskoczy. Wychodzę na jakiegoś fanatyka Burmistrza, ale wcale tak nie jest. Szanuję tego człowieka za chęć do działania. Zmiany w Nysie widać gołym okiem, nie są duże, ale lepsze takie niż żadne. To miasto bez jakiegokolwiek działania nie ruszy do przodu i będzie mieściną, jedną z biedniejszych w kraju..

AJ 29.08.2017 11:51
Burmistrz ma WIEKSZOSC w RM, gdyby uchwały dot. planu byly uchwalane zgonie z prawem Wojewoda, Sanocki i kazdy inny nie mogliby nic zrobic. A to że jest jak jest jest wynikiem nieudolnosci obecnej ekipy wraz z nadzorem prawnym Gminy, który kasuje ciezkie pieniadze a nie potrafi ogarnac swoich obowiazkow. Jak powinnien wyglądać Burmistrz? Powinnien być odwrotnoscią obecnego ... i dlaczego to musi być ktoś z opozycji? dlaczego to musi być ktoś z polityki ? Dlaczego to nie może być ktoś dla kogo KASA, DIETA nie są celem ? Podwyżki za wodę i ścieki są efektem rządów obecnego burmistrza, nie ma to nic wspólnego z 500+, chyba że mówi Pan o nyskiem 500+ ... Jakiegokowiek działania ? Z całym szacunkiem, jestem przedsiębiorcą i uważam że przy obecnym działaniu Nysa zrobiłaby najlepszy interes gdyby Burmistrz nie działał wcale bo na chwilę obecną pogrąża to miasto. Ludzie patrzą przez pryzmat tu i teraz i to największy błąd bo działania tego człowieka na Nysie odbiją sie długofalowo

Mieszkaniec 29.08.2017 11:59
Życzyłbym sobie takich ludzi, którym nie zależy na diecie i kasie, ale niestety bądźmy realistami, bo takich osób w polityce nie ma i dlatego ten kraj jak i nasze miasto wygląda jak wygląda. Może ma Pan rację, tak jak mówiłem wcześniej nie idę w zaparte, chociaż uważam, że i tak jest lepiej niż było. I na tym zakończę :) Wszystkiego dobrego

AJ 29.08.2017 12:08
Nie patrzmy na to co było, patrzmy jak być powinno. Skoro w Polityce nie ma takich osób to należy ich poszukać gdzie indziej. Nam nie potrzebny burmistrz - polityk nam potrzebny jest GOSPODARZ który się zna na zarządzaniu. Zapewniam że są ludzie w tym mieście którzy w życiu odnieśli sukces i 2000zł diety nie zrobi im róznicy, sztuką jest namówić takich ludzi do tego aby zrobili coś dla miasta bo dziaij polityka to bajzel w który nikt się nie chce pchać. Pozdrawiam

Kordek Out 29.08.2017 11:56
Użytkowanie wieczyste zostało podniesione uderzając najmocniej w Nyskich przedsiębiorców płacących tu podatki z których utrzymywana jest gmina ... Na drugim biegunie Spółka z Warszawy dostaje na tacy uchwałę gdzie jednym podpisem grunt którego jest włascicielem podnosi swoją wartość o kilkanaście milionów ... gospodarność ...

Przedsiębiorca 29.08.2017 18:51
Mieszkaniec- masz rację w pewnej kwestii- w tym mieście nie ma kandydata na burmistrza. Co się zaś tyczy działań burmistrza, z jednej strony rzeczywiście ma jakieś pomysły, a z drugiej, nic mu nie wychodzi. Robi eksperymenty gospodarcze, a wychodzą mu.. . ekskrementy. Po prostu nie potrafi chłopina, przy tym nepotyzm uprawia niebotyczny, jakieś zastępy panien, jakieś historie o wyjazdach we dwoje, jakieś stanowiska porozdawane kolesiom, przedszkolanka prezesem spółki wodnej, porażka.

GIMbus 29.08.2017 11:59
Nysa to ludzie ....z Paczkowa i okolic. Szykuje się nowy desant:)

GIMbus 2 29.08.2017 12:01
Desant na co ? przecież wszystko co się dało zostało obsadzone przez swoich nieudaczników życiowych

Gimbus 29.08.2017 12:25
Będzie jak sie zacznie nowy rok szkolny

oko 04.09.2017 11:53
Od "urzędasów" to się odwal, od 7 lat brak podwyżki, a zarobki na wysokości 70% betoniarza w znanej nyskiej betoniarni. No nie, jest jeden plus - wszyscy mogą na ciebie na*** a ty musisz podziękować za ten przywilej, bo inaczej zielona trawa...

GTW 05.09.2017 09:46
Urzedasie jak tak źle to łap za łopate i do roboty ! Banda nieudaczników z zadartymi nosami nic wiecej. Jesteście najbardziej skompromitowaną grupą "pociotków" i innych "układowiczów". 8 godzin dziennie ploty, ploteczki a pensja wpada, do tego mniemanie o sobie co drugi jakby niewiadomo jaką kariere w życiu zrobił. Prostej sprawy nie można załatwić bo urzedasy z zadartymi nosami co jeden to mądrzejszy a nawet prostych przepisów nie znają ... nie wyjeżdżaj mi tu z betoniarnią bo większość z was się tylko do łopaty nadaje! Karierowicze od pięciu boleści zaczynając od KK i jego zastępców a kończąc na tych na dole co to robote dostali bo byli mierni ale wierni ... Jesteście utrzymywani z pieniędzy podatników i im macie służyć więc siedź cicho i robotą sie zajmij

Ilovekasa prawdę ci powie 29.08.2017 18:56
Jak chcesz posłuchać pozytywów o kolbiarzyku to włącz se portal Ilove kasa, tam se posłuchasz bez stresu.

Przedsiębiorca 29.08.2017 08:19
Kolbiarz jest bardzo niebezpieczny, dba tylko o autopromocję. 150 miejsc pracy opłacił kolejny raz milionami z gminnej kasy. Dlaczego nikt mie da przedsiębiorcy takiej kasy, tylko każdy, kto ma firmę, musi sobie radzić sam? Płacimy drakońskie podatki i nikt nas nie pyta jak sobie radzimy.

ziom 29.08.2017 07:21
Kolbiarz jak zwykle zrobił interes życia , już nie pierwszy, ale taka niegospodarność musi być karana, przecież to nasze wspólnotowe pieniądze, a ten gość z Kluczborka sobie jaja robi i mówi o dyskrecji. Jaki trąbił na lewo i prawo o tym centrum i nie trzeba było dyskrecji . Kolbiarz wyrzuca pieniądze podatników, to szkodnik Nysy

Grzegorz 28.08.2017 21:59
Racja Jakiemu wszystko jedno i tak publiczne. Nam w Nysie nie jest wszystko jedno, że 5 mln poszło do Warszawy zamiast z powrotem.

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Oj ta, Chu* tamTreść komentarza: Kolbiarzowi to nie przeszkadza, takie akcje jak z marciniakiem w ARN to pikuś przy tym co wyprawia herr prezes - nadworna firma budowlana MTM budownictwo mieli dziesiątki miionów. Zelent to drobne na waciki.Data dodania komentarza: 21.03.2024, 13:44Źródło komentarza: Adam Zelent - radny czy przedsiębiorca?Autor komentarza: jjTreść komentarza: Akurat Jasiu ma wykształcenie muzyczne: poza PSM ukończył wyższe studia z reżyserii dzwieku, zajmował sie zawodowo organizacją koncertów np Ewy Farny czy Haliny Młynkowej. Braky wykształcenia zarzucić mu nie mozna natomiast cała sprawa wyglada conajmniej nieelegancko.Data dodania komentarza: 19.03.2024, 22:23Źródło komentarza: Czy sprzątanie Hali Nysa pod nadzorem radnego Zelenta, to dobry interes?Autor komentarza: nYSATreść komentarza: ALE WSTYDData dodania komentarza: 08.03.2024, 13:05Źródło komentarza: Płeć piękna z tytułami MBA z Collegium Humanum - to dyrektor ds. Ekonomicznych w AKWA, księgowa w ARN...Autor komentarza: NysaTreść komentarza: Po co im dyplom w języku angielskim skoro nawet nie znają tego języka .Data dodania komentarza: 08.03.2024, 11:11Źródło komentarza: Płeć piękna z tytułami MBA z Collegium Humanum - to dyrektor ds. Ekonomicznych w AKWA, księgowa w ARN...Autor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Fantastycznie, człowiek studiuje kilka lat i nie może się nigdzie dostać bez znajomości, a te panie po 6mcach mają dyplomy MBA , śmiechu warte. Jeżeli udowodni się im oszustwo powinny stracić stanowiska z brakiem możliwości ponownej pracy w administracji państwowej.Data dodania komentarza: 08.03.2024, 11:07Źródło komentarza: Afera w Collegium Humanum. Kto z Nysy?Autor komentarza: Dr uśmieszek.Treść komentarza: Jestem taka ładna wciąż się śmieją. Nigdy nikt się ze mnie nie śmiał. Jestem nie „łacho darna” - sensie nie można drzeć ze mnie lacha.Data dodania komentarza: 07.03.2024, 07:33Źródło komentarza: Płeć piękna z tytułami MBA z Collegium Humanum - to dyrektor ds. Ekonomicznych w AKWA, księgowa w ARN...
Reklama
Reklama