Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 24 kwietnia 2024 01:00
Reklama

Dupa tej galerii jest w kierunku mojej ulicy - mówi przedsiębiorca z branży nieruchomości Piotr Borzykowski.

Jak mówi przedsiębiorca - jestem wyczulony na krzywdę ludzką, mieszkańcy czują się oszukani, burmistrz ma "olewatorskie" podejście, Piastowska znajduje się mówiąc kolokwialnie na wprost dupy Galerii, te i inne dosadne stwierdzenia padły z ust Piotra Borzykowskiego. Borzykowski twierdzi, że zabudowanie ulicy Drzymały to ogromna strata dla miasta.
Dupa tej galerii jest w kierunku mojej ulicy  - mówi przedsiębiorca z branży nieruchomości Piotr Borzykowski.

___________________________________________________________________________

Mini Felieton ________autor: Marcin Miłkowski__________________________

_______________________________________________________________________________________

Komitet obrony ul. Piastowskiej i Drzymały śle korespondencję do posłów, Stowarzyszenia Zielonych, Konserwatora Zabytków i wielu innych instytucji.

- My nie jesteśmy na nie - mówi Borzykowski, jednak ma bardzo wiele zastrzeżeń i jest przekonany, że burmistrz i radni nie szanują woli wyborców, mimo, że to właśnie wyborcy głosując w ostatnich wyborach wymienili skład rady miejskiej w taki sposób, że teraz większość jest przychylna zmianie planu zagospodarowania.

 

Przedsiębiorca przypomina humorystyczny film z Hitlerem w tle i twierdzi, że jest to celowa akcja wymierzona w przeciwników galerii. Twierdzi także, że jest zastraszany np. przez anonimowe dostarczanie wiązanek kwiatów pod jego drzwi z napisem ostatnie pożegnanie. Czy jest to wiarygodne? Czy to jedynie marketingowy zabieg mający wzbudzać współczucie, nie wiemy. Dziennikarz Radia Nysa nie zapytał, czy ten fakt został zgłoszony na policję.

Przedsiębiorca także podważa zapisy analizy ekonomicznej zamówionej przez burmistrz Jolantę Barską, która jak pamiętamy była przeciwnikiem galerii, a jednak ten dokument jednoznacznie potwierdzał, że bilans miejsc pracy po powstaniu tej inwestycji jest zdecydowanie dodatni.

______skan dokumentu w załączeniu...

 

Według Borzykowskiego skrawek zieleni, który ma zostać zabudowany to 10% procent płuc Nysy, kiedy dziennikarz radiowy Michał Lewandowski z niedowierzaniem zapytał, czy to nie pomyłka Piotr  Borzykowski poprawił się, że 10% będzie razem z innymi zielonymi miejscami w centrum, łącznie z placem Paderewskiego. Jako argument przeciwko zabudowie chyba delikatnie na wyrost.

 

Przedsiębiorca twierdzi także, że zabudowanie i przeszklenie kilkudziesięciometrowego fragmentu ulicy Drzymały bardzo zaszkodzi miastu.

W mojej ocenie, przesada.  Jest to raczej jeden z bardzo rzadko uczęszczanych i można powiedzieć "zapomnianych" zakątków miasta, który dzięki temu, że znalazłby się w sercu handlu zyskałby jedyną w swoim rodzaju pozycję pośród innych takich uliczek.

...ale każdy ma prawo mieć tu swoje zdanie, choć przekonywanie, że Nysa utraci perłę historycznej architektury "drogowej" po zabudowaniu fragmentu brukowej kostki, tłumów raczej nie porwie.

 

Reasumując, przedsiębiorca z branży nieruchomości (KRS w załączeniu) Piotr Borzykowski i równocześnie mieszkaniec ulicy Piastowskiej, a prywatnie rodzina starosty nyskiego Czesława Biłobrana, jest przeciwny galerii. Podobnie jak inni przedsiębiorcy z Nysy działający w branży nieruchomości od lat i tu raczej nie ma zaskoczenia.

Pada wiele argumentów, politycznych i ekonomicznych. Piotr Borzykowski twierdzi, że działa w obronie mieszkańców i wspólnego dobra. Jest dosadny i bezkompromisowy, mimo to twierdzi równolegle, że nie jest przeciwko galerii. Myślę, że przydałoby się to wszystko uporządkować, ale to może być moje prywatne odczucie.

Czy jest wiarygodny, a jego argumenty przekonujące? Czy reprezentuje mieszkańców, przedsiębiorców, a może polityków, nie odpowiem. To muszą ocenić sami czytelnicy, widzowie i słuchacze.

_______________________

Marcin Miłkowski

 

 

 

 

 

 

______________________________________________________________________________________________________________

wywiad, źródło Radio Nysa FM prowadzący Michał Lewandowski (po lewej) i Piotr Borzykowski (po prawej).

_______________________________________________________________

Piotr Borzykowski - przedsiębiorca w branży nieruchomości, fragment KRS przedsiębiorstwa

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Jola 28.10.2016 11:29
Ciekay i Gal anonim - obydwoje ma racje. Kolbiarz wiele rzeczy obiecał, poczynając od bonu na dziecko, który ma tylko 300 rodzin z Nysy, a kończąc na wysokich zarobkach. Jak może miasto sprawdzać zarobki w prywatnej formie, albo zmusić prywatnego przedsiębiorcę, aby więcej płacił? Kolbiarz kłamał, jak to obiecywał, ale to nieważne. Ważne, żeby coś powstawało, budowało się i nie za pieniądze podatników, tylko prywatne. Jak będzie więcej miejsc pracy, to i fachowcom będą płacić więcej

Ciekawy 28.10.2016 10:03
Użytkowniku gal anomin ja tylko napisałem czy bedzie 2500 bo tak kolbiarz mówił a nie obchodzi mnie czy za taką czy inną pracę tyle powinno się płacić czy nie. Nastepnie - co mnie obchodzi ile płacą w opolu czy gdzie indziej bo zawsze mogę napisać w warszawie, wrocławiu idt. płacą wiecej - jesteśmy w nysie skoro ktoś wygrywa wybory dzięki takim obietnicą to należy je spełniać

Ciekawy 27.10.2016 21:57
pytanie w jaki sposób dekada da pracę ludziom, bo to chyba dekada buduje nazwijmy to pomieszczenia gdzie wynajmnie je innym ktorzy będą zatrudniać. I chciałbym zobaczyć czy pracownicy otrzymają min 2500 na rękę bo pamiętam jak nasz piękny wódz mowił że takie stawia warunki firmom a może wyjdzie przeprosi i powie że sie mylił jak z podwyżką wody

Gal Anonim 28.10.2016 08:29
A jak nie bedzie Dekady to te wszystkie inne firmy i tak zatrudnia tyle ludzi i beda w Nysie? Juz nie róbmy jaj i nie szukajmy dziury w całym! Ktoś chce wydać tyle milionów - wiadomo - na swoj interes ale Nysa moze na tym tylko skorzystać - obustronna korzyść. I juz jest na zasadzie dac palec to odrazu cała reke... juz odrazu 2500 zł na reke... a czy w Opolu czy innych miastach pracownicy tyle zarabiają w takich sklepach? Juz nie przesadzajmy, nawet jak bedzie to 2000 zł na reke to juz bedzie super. Gdzie znajdziesz w Nysie prace za 2000 zł? Tyle to w Nysie zarabiają ludzie po studiach na odpowiedzialnych stanowiskach czy w Urzędach - a Wy juz chcecie 2500 w sklepie za sprzedaż ubrań? W Nysie Wiekszosc ludzi zarabia po 1200 - 1600 zł , a juz chcecie odrazu po 1000 zł wiecej - spokojnie. Niech najpierw to powstanie, zacznie na siebie zarabiać i wszystko sie nakręcać... lepszy wróbel w garści niz gołąb na dachu... lepiej zarobić chociaz 2000 niz zablokować dekadę jak nie dadzą 2500, wtedy to nic nie bedzie.

wybory 2018 27.10.2016 11:08
Ten koleś nie mieszka na ulicy Piastowskiej, tylko w rynku - więc troszkę minął się z prawdą. Typowe dla kandydata na radnego. CO ciekawe będzie konkurował chyba z Wojtasikiem w kolejnych wyborach -

MMA Panowie MMA 27.10.2016 14:30
Masz rację, gość leci w kulki na całego udając wielkiego zatroskanego "mieszkańca". Ciekawe dlaczego jako mieszkaniec Rynku nie protestuje przeciwko dwóm inwestycjom w Rynku??? Odpowiedzcie sobie sami. Ale masz racje - walka w 2018 pomiedzy nim a Wojtasikiem bedzie wesoła - niczym Najmana z Saletą. Byle tylko nikt nie złamał sobie piszczela jak najman, hehehe.

Pan Dobra Rada 28.10.2016 08:41
Juz nie róbmy z niego radnego... gościu podejrzewam ze nawet nie wie w co sie pakuje a pan Wierdak naopowiadał mu bajek jakich to korzyści z tego Piotr nie bedzie miał i teraz chłop słucha co ma robic, sterowany jak marionetka przez Nyska PO. I tu rada dla nyskiej platformy, lepiej odpuscie temat zablokowania dekady bo ona i tak powstanie a stracicie tylko poparcie ludzi, bo zdecydowana większość ludzi chce tej galerii i to jak najszybciej. Nowe miejsca pracy to jest to co przemawia za młodymi i tu macie szanse pokazać ze na młodych Wam zależy (byc moze nawet kosztem tego ze bedzie troche większy ruch ale przynajmniej Nysa bedzie tętnic życiem - dzis nysa tętni zyciem tylko jak przyjadą bulgarzy na targ a tak to wymarłe miasto) Jezeli jest możliwość zrobic cos dla ludzi to to zróbcie! Czynami zdobywa sie wyborców a nie opowiadaniem bajek co tu moze byc.. bo w Nysie moze byc wszystko co sobie tylko mozna wymyślić, tylko kto da na to pieniądze..

*** galerii 22.10.2016 16:26
Cwana bestia z tego Pierra vel. "*** galerii" Borzykowskiego. Z.o.o. sobie założył, to nie musi płacić za siebie składek zusowskich, a przed kumplami od flaszki może świecić jako ważny "prezes zarządu".

Sprawiedliwa 26.10.2016 01:22
Pierre ludzie mówią o Tobie, bo gdyby opowiadali o sobie nikt by ich nie słuchał.

Henia 26.10.2016 08:58
Chyba raczej tematem tej polemiki nie jest tu sam Piotr, Pierre, Peter a może jeszcze Petoro (jak już światowo to światowo). Największym problemem jest to, że do własnych rozgrywek włącza się ludzi, którzy nie są tego świadomi... A największy ból sprawia to, że kilka osób w Nysie dla ochrony swoich interesów chce powstrzymać szansę na nowe miejsca pracy i rozwój miasta. W Nysie jest ok 40 tyś. mieszkańców, duża część młodych bez pracy, zmuszona jest wyjechać do Wrocławia, Opola czy nawet za granicę w poszukiwaniu pracy, chociaż chętnie by w Nysie zostali. Szansę dla tych ludzi chce zaprzepaścić kilka osób, tylko po to aby oni mieli dalej korzyści. I tu jest problem. A czy mówi o tym Fabian, Marek czy Krystyna to nie jest ważne, ważne jest to aby zmieniła się wreszcie ta Nasza Nysa i została w końcu postrzegana jako miasto rozwojowe, z perspektywą a nie miasto polityczne, znajomości i prywatnych interesów. A sam "kierownik" zamieszania - Pan Piotr - niech sobie przypomni dlaczego sam wyjechał z Nysy? za pracą... bo w Nysie jej dla niego nie było... I teraz ma być na zasadzie "czemu inni mają mieć lepiej ode mnie?" - niech też oni nie mają pracy i zmarnują swoje najlepsze lata życia za granicą na zmywaku lub podcierając tyłki starym babką? Zamiast starać się aby samemu do czegoś dojść to lepiej zamknąć drogę innym, aby oni nie mieli takiej szansy. Bardziej cieszy niepowodzenie innych niż własny sukces. Do póki to się nie zmieni to wszyscy będziemy dalej 100 lat za......

szajs 26.10.2016 21:15
dobrze piszesz, bez agresji i z sensem. Musisz być kobietą. Faceci tak nie potrafią. Bubek cholerny Borzykowski wyciera sobie mordkę (mordę) seniorami realizując własne chore ambicje, nie ma nic do zaoferowania to zajmuje sie populistycznym kłamstwem. Facet nic nie potrafi więc organizuje wiece i omamia seniorów. Kolejna hiena. W Anglii wycierał angielskim seniorom tyłki w Polsce już nie wyciera tyłków tylko robi im wodę z mózgu.... i takie coś chce być radnym kór****cza miasto debili

szajc 26.10.2016 21:16
literówka kur***cza - tak miało być

JJ 26.10.2016 19:22
fajny bon mot

Kibic 22.10.2016 14:56
Na pewno mieszkanie obok galerii handlowej jest bardziej prestiżowe niż mieszkanie obok obdartego pustego placu. Borzykowski o tym świetnie wie, tylko kłamie starszych ludzi i podżega do rozróby. No a już tych 282 mieszkańców, co to złożyli pod kalkę wypisane 1001 wniosków - "młodzi-gniewni", średnia wieku 100 lat na czele z przywódczynią panią Mangold.

Fan Pierra 22.10.2016 14:26
Wielki mi k.... byznesman, plotki glosza, ze ma tylko 2 nieruchomosci - tam gdzie mieszka w Rynku i chyba ta w remocie na Ogrodowej, he he. Do Trumpa mu jeszcze daleko...

StopObludzie 22.10.2016 07:07
Borzykowski co najciekawsze tak w ogóle nie jest mieszkancem Piastowskiej, choc wypowiada się wszedzie w imieniu mieszkancow i jako mieszkaniec tejze ulicy. Koles ma taki tupet, ze nawet w pismach do Urzedu podpisuje sie swoim prawdziwym adresem czyli mieszkaniem na Rynku. Kabaret totalny

xyz 21.10.2016 20:57
1.Park Miejski w Nysie zajmuje powierzchnię 42 ha, nie wliczając parku przy ul. Lompy oraz terenu zielonego naprzeciwko Dworca PKP. Jakim cudem "skrawek zielony" stanowi 10% zielonych płuc Nysy? Musiałby mieć 4,2 ha powierzchni, ma ok. 0,8 ha 2.Pan Borzykowski stwierdza, że "nie ma ulicy Drzymały". Otóż ulica Drzymały ma 500 m długości a jedynie 100 m tej ulicy ma być oszklone - nikt nie likwiduje ulicy!! 3.Spadną ceny nieruchomości - jakie są dowody na taką tezę? Czy np we Wrocławiu po wybudowaniu Galerii Arkady Wrocławskie na sąsiadującym osiedlu ceny spadł? Czy po wybudowaniu Vendo Parku spadł ceny mieszkań przy ul. Kusocińskiego czy Piłsudskiego?

Irena T. 21.10.2016 17:44
Brawo, Irena S. Dobrze gadasz.

Irena S. 20.10.2016 17:56
Jak dla mnie żenada... kto moze sie nabrać na takie bajki... wiadomo ze tylko starsi ludzie i Pan Piotr bezwzględnie to wykorzystał... prawda jest taka ze broni on swoich interesów, ma kilka nieruchomości w tym rejonie, min mieszkanie rodziców przy ul. Piastowskiej, mieszkanie w remontowanej kamienicy przy ul. Ogrodowej... nieruchomości te stracą na wartości gdy powstanie galeria a co za tym idzie inwestycje Pana Piotra nie beda udane. A tu wmówił sąsiadom ze znikną płuca Nysy, klimatyzacja zagłuszy ich radio w domu, a sznur pędzących tirów nie pozwoli im przejść przez droge. Do tego jeszcze wystarczy powiedziec ze stracą pieniądze bo cena nieruchomości gdzie mieszkają spadnie i starsi ludzie sa przerażeni (i tak tych mieszkań nie sprzedadzą tylko beda tam mieszkać a swoje mieszkania sprzeda i zarobi albo nie Pan Piotr) a tu zgrywa teraz rycerza niczym na białym koniu przyjeżdża z Angli ratować mieszkańców (sąsiadów). Mamy skserowanych 1000 wniosków (takich samych) z innymi podpisami (proponuje rownież sprawdzić realność podpisania tych wniosków) tylko po to aby teraz opóźnić budowę galerii (moze po to aby zdążyć chociaz wyremontować i sprzedać mieszkanie na ul. Ogrodowej?) Druga sprawa to podłoże polityczne... rodzinne powoazania ze Starosta nie sa juz tajemnica, a wiadomo jak działa krzykacz w kapeluszu, jak sie uda doprowadzić do tego ze galerii nie bedzie (czyt. dokopie sie Burmistrzowi) to moze nawet zatrudni Pana Piotra na kierowcę w Starostwie, tak jak brata Pana Piotra. A moze Pan Piotr ma wieksze aspiracje niz tylko wożenie i przytrzymywanie drzwi Członkom Zarzadu i na powstałym fejmie z walki z Dekada wystartuje w wyborach na radnego? Sąsiadów juz pewnie przekonał... Wspólne cel aby galera nie powstała ma razem z Panem Wierdakiem (kino) wiec mozna zacząć dzialac wspólnie z nyska PO.. jak wiadomo wspólny wróg najbardziej jednoczy.. i tak bedziemy mieli kolejna karierę Nikodema Dyzmy. Jedno tylko co boli to to ze o losach młodych decydują starzy... to młodzi chca rozwoju, nowych miejsc pracy... a starszym to nie potrzebne... boja sie zmian i najlepiej aby było tak jak jest. Podobnie było niedawno w sprawach aborcji... starzy ludzie mieli najwiecej do powiedzenia odnosnie rodzenia dzieci przez młode kobiety... dzieci chorych, z gwałtu itd stare kobiety rodzic nie beda, a były najwiecej za całkowitym zakazem aborcj.. taka juz mentalność ze Polaków ze mamy najwiecej do powiedzenia tam, gdzie nas to nie dotyczy. Wracając do dekady... ulica Drzymały i ten skwer to jedno z najbrzydszych miejsc w Nysie i mało kto tam chodzi wiec jak tam moze cos powstać z prywatnych pieniędzy inwestora to wykorzystajmy to bo wiecej taka sytuacja moze sie nie powtórzyć. Jakos media ekspert i inne markety tam mogły powstać a galeria juz nie? Na rynku jakos nikt nie walczy ze buduje sie budynek na samych plantach i beda tam sklepy itd - to wszystkim pasuje.. (czyt. nie koliduje to z interesami nyskich "przedsiębiorców"). Szkoda tylko ze dostępu do takich informacji nie maja te starsze osoby, które to sa "ogłupione" przez Pana Piotra a nie przez Burmistrza - bo osoby te nie maja dostępu do internetu i jak to bywa w takich przypadkach wierzą ze Pan Piotr jest ich wybawicielem i robi to bezinteresownie. Taka to juz jest nasza specyficzna NYSA.

Bob 18.10.2016 22:33
Wam kłapaczom nawet dziwka z b. Nie dogodziła by.

Adam 19.10.2016 15:43
To wszystko co masz do powiedzenie? To cała twoja opinia w tym bądź, co bądź skomplikowanym temacie - powiązań polityki z biznesem i technikami manipulowaniu tłumem itd?

MMMM 18.10.2016 15:15
No tak, Kolbiarz sepleni, Barska sztywna, a Borzykowski - to brzmi dumnie:)

nowy burmistrz 18.10.2016 14:52
Piotr Borzykowski, jak plotka głosi jest częstym bywalcem klubu Akwarium, i dalej jak plotka głosi po paru głębszych lubi podobno rozpowiadać, że ma aspiracje by zostać burmistrzem. Krasomówca z niego żaden, ale Kolbiarz sepleni, a barska jest robotem, więc może teraz czas na prostego chłopaka. Generalnie jest za galerią, ale musi się pokazywać medialnie, więc szuka okazji. Podobno rozdaje już wirtualne stanowiska. Więc uprasza się wszystkich chętnych by czym prędzej lecieli do klubu i stawiali Piotrowi drinki, to może się załapią, choćby na komendanta straży miejskiej...

Jaki ty Piotr? 17.10.2016 00:50
Borzykowski, Piotrze ty się dobrze zastanów, czy ty jesteś jeszcze Borzykowski czy już Biłobrański? - bo jak Borzykowski, to lepiej idź piec ciasta - a jak Biłobrański, no to kombinuj tak dalej nieruchomości dobry biznes, choć śliski i polityczny

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JeandeneisseTreść komentarza: Polska stała się drugą Ukrainą. Tam jak nie dasz w łapę to nie zdasz matury. Nawet prawa jazdy...Data dodania komentarza: 03.04.2024, 23:23Źródło komentarza: Afera w Collegium Humanum. Kto z Nysy?Autor komentarza: JeandeneisseTreść komentarza: Wszędzie kradną...Data dodania komentarza: 03.04.2024, 23:11Źródło komentarza: Halę Nysa najlepiej posprząta rodzina za 20 tys./ miesiąc.Autor komentarza: Oj ta, Chu* tamTreść komentarza: Kolbiarzowi to nie przeszkadza, takie akcje jak z marciniakiem w ARN to pikuś przy tym co wyprawia herr prezes - nadworna firma budowlana MTM budownictwo mieli dziesiątki miionów. Zelent to drobne na waciki.Data dodania komentarza: 21.03.2024, 13:44Źródło komentarza: Adam Zelent - radny czy przedsiębiorca?Autor komentarza: jjTreść komentarza: Akurat Jasiu ma wykształcenie muzyczne: poza PSM ukończył wyższe studia z reżyserii dzwieku, zajmował sie zawodowo organizacją koncertów np Ewy Farny czy Haliny Młynkowej. Braky wykształcenia zarzucić mu nie mozna natomiast cała sprawa wyglada conajmniej nieelegancko.Data dodania komentarza: 19.03.2024, 22:23Źródło komentarza: Czy sprzątanie Hali Nysa pod nadzorem radnego Zelenta, to dobry interes?Autor komentarza: nYSATreść komentarza: ALE WSTYDData dodania komentarza: 08.03.2024, 13:05Źródło komentarza: Płeć piękna z tytułami MBA z Collegium Humanum - to dyrektor ds. Ekonomicznych w AKWA, księgowa w ARN...Autor komentarza: NysaTreść komentarza: Po co im dyplom w języku angielskim skoro nawet nie znają tego języka .Data dodania komentarza: 08.03.2024, 11:11Źródło komentarza: Płeć piękna z tytułami MBA z Collegium Humanum - to dyrektor ds. Ekonomicznych w AKWA, księgowa w ARN...
Reklama
News will be here
Reklama