19 tysięcy złotych stracił mieszkaniec Brzegu - "przez jeden telefon"

  • 14.07.2022, 14:58
  • redakcja RTO
19 tysięcy złotych stracił mieszkaniec Brzegu - "przez jeden telefon"
Oszust podał się za pracownika banku i namówił mężczyznę do zabezpieczenia swoich oszczędności.

Oszust podał się za pracownika banku

Mężczyzna poinformował go, że ktoś próbował wziąć kredyt na jego dane. Aby pieniądze nie trafiły na konto oszusta polecił zainstalować aplikację, dzięki której będzie mógł wycofać kredyt. 46-latek wykonał wszystkie jego polecenia. Przekazał mu kody do autoryzacji, które otrzymywał w wiadomościach. Zawierzył, że dzięki temu jego pieniądze będą bezpieczne, a kredyt zostanie anulowany.

Po zakończonej rozmowie z oszustem poszkodowany sprawdził stan swojego konta. Okazało się, że nie tylko zniknęły wszystkie oszczędności, ale także zaciągnięty został kredyt.

Policja przypomina, aby nikomu nie podawać swoich haseł, loginów czy numerów kart. Nie instalować aplikacji niewiadomego pochodzenia, a w przypadku otrzymania telefonu z informacją, że nasze pieniądze w banku są zagrożone, należy bezzwłocznie poinformować o tym policję.

redakcja RTO

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe