Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 13:49

Pozycjonowanie strony w Internecie – dlaczego warto w nie zainwestować?

Rozwój możliwości, jakie oferuje Internet, idzie w parze z ogromną konkurencją i staraniem o pozyskanie nowych klientów. Użytkownicy Google w Polsce w każdej minucie wpisują dziesiątki tysięcy zapytań do wyszukiwarki. Aby skutecznie promować swój produkt czy usługę, koniecznością staje się wyświetlenie własnej firmy na możliwie najwyższej pozycji w wynikach jakie zwraca Google.
  • 16.10.2020 09:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie strony w Internecie – dlaczego warto w nie zainwestować?

Dlaczego pozycjonowanie strony jest ważne?

Większość z osób korzystających z tej wyszukiwarki nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników. Dlatego jakakolwiek dalsza aktywność uzależniona jest od możliwości szybkiego kontaktu ze stroną internetową firmy. Pozycjonowanie strony w internecie jest zatem kompleksową strategią działań, mającą na celu zwiększenie atrakcyjności danego przedsiębiorstwa w obszarze pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem, poprzez zapewnienie wyświetlenia strony internetowej na wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Kluczowe elementy poprawienia widoczności w Google

Google a pozycjonowanie to związek algorytmu wyszukiwarki z przemyślaną strategią przedsiębiorcy. Jakość tej relacji zależy jednak głównie od tej drugiej strony, która jest zobligowana do dostosowania się do wymogów SEO. Podjęcie takiego wysiłku przynosi jednak ogromne korzyści finansowe, dlatego coraz więcej firm korzysta z profesjonalnych usług SEO. Pozycjonowanie strony w internecie opiera się na wielu działaniach, których celem jest zapewnienie danej firmie miejsca na podium wyników wyszukiwania.

Niestety wiele firm ma duży problem z prawidłowym pozycjonowaniem stron internetowych. Błędy zaczynają się już na etapie planowania witryny. Niewłaściwie url-e, słowa kluczowe, kanibalizacja podstron, niewłaściwa struktura strony czy brak treści i linkowania wewnętrznego – to wszystko wpływa na gorszą pozycję w wynikach organicznych. Czasem błędy są mniej widoczne i trudniejsze do wychwycenia. Gdy dodamy do tego zmiany algorytmiczne, które często mocno obniżają stronę w rankingu Google, może się okazać, że to proces wymagający ciągłej uwagi i inwestycji.  Google a pozycjonowanie strony jest wieloetapowym procesem, stającym się koniecznością, jeśli chcemy istnieć na rynku online.

Samodzielnie czy z profesjonalistami?

Google a pozycjonowanie strony przysparzają wielu przedsiębiorcom problemów, których z łatwością można by uniknąć. Pozycjonowanie strony w internecie wymaga podjęcia przemyślanej strategii oraz posiadania specjalistycznej wiedzy. Właściciele firm zazwyczaj nie mogą sobie pozwolić na żmudny proces dostosowywania treści i wyglądu strony do ciągle ewoluujących wymagań wyszukiwarek. Google a pozycjonowanie jest zatem zadaniem, który warto powierzyć profesjonalistom. Inwestycja w kompleksową usługę SEO często zwraca się już po kilku tygodniach, zwiększając współczynnik konwersji i zapewniając napływ nowych klientów na długie lata.

 

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

--- Artykuł sponsorowany ---