Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 05:35

Tania forma reklamy? Postaw na pozycjonowanie strony w Google

Gigant z Mountain View w stanie Kalifornia, czyli Google, oferuje bogaty zakres możliwości jeżeli chodzi o płatną reklamę w Internecie. Korzystają z niej zarówno potentaci z różnych branż, jak i świeżo upieczone działalności, poszukujące pierwszych klientów. W jaki sposób odnaleźć się w tych skomplikowanych systemach i „ugryźć” dla siebie kawałek rynkowego tortu?
  • 05.06.2018 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Tania forma reklamy? Postaw na pozycjonowanie strony w Google

Precyzyjne ukierunkowanie reklamy

Korzystanie z udogodnień Google dla reklamodawców pozwala skierować swój przekaż do konkretnie ustalonej grupy odbiorców. W przeciwieństwie np. do kupowania miejsca na billboardzie, tutaj wybieramy frazy kluczowe, które użytkownik musi wpisać w okno wyszukiwarki, by ujrzeć naszą reklamę. Dzięki temu, jeżeli np. poszukuje on „kotłów kondensacyjnych” lub „butów na orlik”, otrzyma w łatwo zauważalnym miejscu odnośnik do naszego serwisu. To dużo skuteczniejsze niż – wspomniany wcześniej – billboard, obok którego przejeżdża tysiące osób dziennie. Co z tego, że jest ich tak wiele, jeżeli – gdy są to np. pasażerowie autobusu – ich oczy są przykute do ekranu smartfona. Czy nie lepiej właśnie tam pokazać im swoją reklamę i zrobić to właśnie wtedy, kiedy faktycznie są oni zainteresowani danym produktem bądź usługą?

Płatność za efekty

Niesamowitym udogodnieniem, które tak bardzo wyróżnia promocję firmy w Internecie od tradycyjnych form reklamy, jest możliwość płacenia jedynie za efekty. W systemie CPC (cost per click) ponosimy koszty dopiero wtedy, gdy zainteresowany klient kliknie w odnośnik reklamowy i odwiedzi nasz serwis. Wcześniej może on być wyświetlany wielokrotnie, ale bez płacenia przez nas – w przeciwieństwie do reklamy w radio czy roznoszenia ulotek do skrzynek mieszkańców osiedla. Szczególnie ta druga forma reklamy wydaje się mało efektywna – trzeba zapłacić drukarni i ulotkarzom, a można nigdy nie ujrzeć wymiernych rezultatów.

Zwiększenie rozpoznawalności

Często mówi się, że „nie liczy się ilość, tylko jakość”. Podobnie jest z reklamą w Internecie. Pozycjonowanie strony w Google pozwala dotrzeć do realnie zainteresowanych klientów i zaprezentować im swoje treści reklamowe w momencie, kiedy faktycznie poszukują oni naszej usługi lub produktu. To z kolei skutkuje wzrostem liczby odwiedzin na stronie oraz kolejnymi zamówieniami. Przekłada się to w prosty sposób na zwiększenie rozpoznawalności firmy na lokalnym – i nie tylko – rynku. Sprzyja temu również umiejętne „zaopiekowanie się” klientem po tym, jak dokonał on pierwszych zakupów. Newsletter, informacje o promocjach, kupony rabatowe czy konkursy na profilu facebookowym – wszystkie te zabiegi przybliżą klientów do firmy i spowodują, że będą oni bardziej chętni, by w przyszłości składać kolejne zamówienia.

Dlaczego pozycjonowanie w Google ma aż tak duże znaczenie?

Zmiany w preferencjach konsumentów kierują ich coraz bardziej w stronę aktywności internetowej. Mało kto kupuje dziś papierowe anonse, by odnaleźć w nich adres do kwiaciarni czy serwisu rowerowego. Na pierwszym miejscu znajduje się wyszukiwarka Google i lista wyników na dane hasło. Badania wskazują, że po wpisaniu interesującej ich frazy internauci uruchamiają raptem kilka pierwszych stron i z reguły to właśnie w ich obrębie znajdują odpowiedzi na interesujące ich pytania, a często tez składają zamówienie lub umawiają się na osobiste spotkanie ze sprzedawcą. Dlatego niezwykle ważne jest, by zdobyć taką wysoką pozycję i mieć „pierwszeństwo” do przedstawienia swojej oferty zainteresowanym klientom. Dotyczy to zarówno samego miejsca w wyszukiwarce, jak i trafności wyszukiwań. Dokładniej mówiąc, nasza odpowiedź na zapytanie internauty musi trafić w jego oczekiwania. Za tę sferę odpowiadają specjaliści, którzy dostosowują witrynę i jej treść do wymagań silnika wyszukiwarki. Dzięki temu strona zostaje poprawnie zaindeksowana w Google.

Korzystanie z pozycjonowania stron internetowych oraz różnych wspierających je działań to w tej chwili główny sposób na tanią i skuteczną reklamę. Można w ten sposób szybko zdobyć nowych klientów, nie wydając jednocześnie fortuny. Co ważne, przynosi ono rezultaty zarówno dużym i renomowanym firmom, jak i świeżo otworzonym działalnościom, które dopiero rozglądają się za pierwszymi zamówieniami.

Szukasz firmy do pozycjonowania swojej strony? Zobacz ofertę MAYKO - https://mayko.pl/pozycjonowanie-stron-www-opole/

--- Artykuł sponsorowany ---