Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 6 sierpnia 2025 04:21
Reklama

Czy wiesz, jaka jest cena niezadowolonych klientów?

Współczesny marketing stawia postać klienta w samym centrum, traktując go jako priorytet. Skupienie na nim uwagi jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – niezadowoleni klienci mogą bowiem sporo kosztować biznes. Zwłaszcza dzisiaj, gdy jedna negatywna opinia na temat marki wystawiona na jakimkolwiek portalu społecznościowym jest w stanie rozprzestrzenić się z prędkością światła, doprowadzając do poważnego kryzysu, jaki może zachwiać reputację marki. Jednym ze skutków zaniedbania aspektu, jakim są pozytywne doświadczenia klienta jest fakt, że niezadowoleni klienci o wiele częściej opowiadają znajomym o negatywnych doświadczeniach związanych z daną marką. Szacuje się, że ponad połowa klientów zmieniło markę, ze względu na złe doświadczenia z produktem, obsługą klienta czy innymi aspektami składającymi się na renomę danej marki.
  • 18.10.2023 11:53
  • Autor: Grupa Tipmedia
Czy wiesz, jaka jest cena niezadowolonych klientów?

Satysfakcja klienta to niezbędny element każdego biznesu

Satysfakcja klienta to nic innego, jak jego zadowolenie względem marki. Mowa tu o holistycznym, pozytywnym doświadczeniu oraz wykreowania w świadomości konsumenta stwierdzenia, że właśnie ta marka jest dla niego odpowiednia. Na poziom zadowolenia klienta wpływa przede wszystkim jego interakcja z marką podczas procesu decyzyjnego i zakupowego. Objawia się ona na wielu płaszczyznach takich jak: obsługa klienta, UI, odpowiedni UX, a także łatwość nawiązania kontaktu podczas zgłaszania konkretnych zapytań czy problemów. Mówiąc o satysfakcji klienta, należy wspomnieć o doświadczeniach w kontakcie z marką. W tym kontekście przechodzi się jeszcze głębiej, do poziomu w którym poznaje się odpowiedź na pytanie, co konkretnie wpłynęło na pozytywny odbiór marki. Była to jakość produktu? A może wyjątkowa obsługa lub intuicyjna strona? Istnieje wiele metod na zbadanie poziomu satysfakcji klienta. Są nimi między innymi monitoring internetu poprzez konkretne narzędzia, które gromadzą wyniki. Firmy zatrudniają również agencje badawcze takie jak Norstat, oferujące różne metody pozyskiwania opinii klientów, takie jak:

kwestionariusze oraz ankiety;

zbieranie danych online;

wywiady telefoniczne.

Na stronie https://norstat.pl/ można dowiedzieć się więcej na temat zróżnicowanych metod badawczych, które wykonuje się w ramach gromadzenia danych. Tego rodzaju informacje są niezbędne, by zyskać pełny obraz tego, jak firma wypada w oczach klientów.

Czy warto mierzyć zadowolenie klienta?

Celem każdej nowoczesnej firmy jest dziś rozwój, jednak dla każdego może oznaczać on coś zupełnie innego. Dla większości będzie to zysk, dla innych prestiż, dla kolejnych podnoszenie lojalności klienta. Nie można tego osiągnąć bez zadowolonych klientów. To właśnie z tego powodu satysfakcja stanowi kluczowe zagadnienie w działaniu każdej firmy. Wysoki stopień zadowolenia klienta z przeprowadzonej transakcji często równoznaczny jest ze wzrostem prawdopodobieństwa ponownego skorzystania z usług firmy. Co za tym idzie – zwiększenie zysków. Wszystkie działania zmierzające ku zadowoleniu klienta, przekładają się na dochody firm; w związku z tym również na fakt jej istnienia oraz prosperowanie na rynku. Podnoszenie satysfakcji klienta w dzisiejszych czasach jest jednym z podstawowych działań przedsiębiorców. W końcu bez grupy osób zainteresowanych produktem nie można mówić o istnieniu danego biznesu.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: KrystynaTreść komentarza: Najgorsze w tym wszystkim jest to że on dalej pije i jeździ.. strach pomyśleć jak on bada te kobiety . Ale słyszałam że jak się napije to publicznie nabija się z pacjentekData dodania komentarza: 31.07.2025, 04:00Źródło komentarza: Nyski Ginekolog "pod wpływem".Autor komentarza: Michon do zwolnieniaTreść komentarza: Mobbing w sp.10istnieje w stosunku do uczniów i tzw.trudnych rodziców.Im się tam najwyraźniej coś myli,bo żyją z pieniędzy podatnika wielu rodziców twierdzi, że już dawno powinna wejść tam prokuratura.I mam nadzieję, że poniosą ,na czele z Michon konsekwencje.Pozbawienie prawa wykonywania zawodu ,dla takich!!!!!Niech sobie założy miernota ,jedna z drugą działalność i mobinguje na własny rachunek.W 10 uchybienie godności zawodu nauczyciela,to norma.I ludzie tego,tak nie zostawią!!!!!!Data dodania komentarza: 12.05.2025, 00:31Źródło komentarza: Czy w SP10 w Nysie, doszło do mobbingu?Autor komentarza: MMTreść komentarza: A może Kolbiarz też się leczy u Miłara?Data dodania komentarza: 23.04.2025, 10:28Źródło komentarza: Nikt w to nie uwierzy. Miłar Kokoszka - Oddawał mocz na krzyżAutor komentarza: Wielki Joe.Treść komentarza: Czas najwyższy. Cham, prymityw, uczestnik jakichś dziwacznych historii z kobietą, którą rzekomo okradł.Data dodania komentarza: 24.03.2025, 15:47Źródło komentarza: Sołtys Goświnowic Kwiatkowski odwołany 116 do 106.Autor komentarza: JJTreść komentarza: Jak zwykle, dowiemy się po czasie, jak już ktoś trafi do szpitala.Data dodania komentarza: 24.03.2025, 15:46Źródło komentarza: Woda w Nysie - może być skażona bakteriami coli - wynik 58 jtkAutor komentarza: GolemTreść komentarza: Pozbyto się bufona i nieroba , lasego na kasę , jeszcze go wyrzuca z basenu i będzie kumulacja , do łopaty gnojaData dodania komentarza: 25.02.2025, 14:52Źródło komentarza: Sołtys Goświnowic Kwiatkowski odwołany 116 do 106.
Reklama
Reklama