Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 6 maja 2025 21:20
Reklama

Czy wiesz, jaka jest cena niezadowolonych klientów?

Współczesny marketing stawia postać klienta w samym centrum, traktując go jako priorytet. Skupienie na nim uwagi jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – niezadowoleni klienci mogą bowiem sporo kosztować biznes. Zwłaszcza dzisiaj, gdy jedna negatywna opinia na temat marki wystawiona na jakimkolwiek portalu społecznościowym jest w stanie rozprzestrzenić się z prędkością światła, doprowadzając do poważnego kryzysu, jaki może zachwiać reputację marki. Jednym ze skutków zaniedbania aspektu, jakim są pozytywne doświadczenia klienta jest fakt, że niezadowoleni klienci o wiele częściej opowiadają znajomym o negatywnych doświadczeniach związanych z daną marką. Szacuje się, że ponad połowa klientów zmieniło markę, ze względu na złe doświadczenia z produktem, obsługą klienta czy innymi aspektami składającymi się na renomę danej marki.
  • 18.10.2023 11:53
  • Autor: Grupa Tipmedia
Czy wiesz, jaka jest cena niezadowolonych klientów?

Satysfakcja klienta to niezbędny element każdego biznesu

Satysfakcja klienta to nic innego, jak jego zadowolenie względem marki. Mowa tu o holistycznym, pozytywnym doświadczeniu oraz wykreowania w świadomości konsumenta stwierdzenia, że właśnie ta marka jest dla niego odpowiednia. Na poziom zadowolenia klienta wpływa przede wszystkim jego interakcja z marką podczas procesu decyzyjnego i zakupowego. Objawia się ona na wielu płaszczyznach takich jak: obsługa klienta, UI, odpowiedni UX, a także łatwość nawiązania kontaktu podczas zgłaszania konkretnych zapytań czy problemów. Mówiąc o satysfakcji klienta, należy wspomnieć o doświadczeniach w kontakcie z marką. W tym kontekście przechodzi się jeszcze głębiej, do poziomu w którym poznaje się odpowiedź na pytanie, co konkretnie wpłynęło na pozytywny odbiór marki. Była to jakość produktu? A może wyjątkowa obsługa lub intuicyjna strona? Istnieje wiele metod na zbadanie poziomu satysfakcji klienta. Są nimi między innymi monitoring internetu poprzez konkretne narzędzia, które gromadzą wyniki. Firmy zatrudniają również agencje badawcze takie jak Norstat, oferujące różne metody pozyskiwania opinii klientów, takie jak:

kwestionariusze oraz ankiety;

zbieranie danych online;

wywiady telefoniczne.

Na stronie https://norstat.pl/ można dowiedzieć się więcej na temat zróżnicowanych metod badawczych, które wykonuje się w ramach gromadzenia danych. Tego rodzaju informacje są niezbędne, by zyskać pełny obraz tego, jak firma wypada w oczach klientów.

Czy warto mierzyć zadowolenie klienta?

Celem każdej nowoczesnej firmy jest dziś rozwój, jednak dla każdego może oznaczać on coś zupełnie innego. Dla większości będzie to zysk, dla innych prestiż, dla kolejnych podnoszenie lojalności klienta. Nie można tego osiągnąć bez zadowolonych klientów. To właśnie z tego powodu satysfakcja stanowi kluczowe zagadnienie w działaniu każdej firmy. Wysoki stopień zadowolenia klienta z przeprowadzonej transakcji często równoznaczny jest ze wzrostem prawdopodobieństwa ponownego skorzystania z usług firmy. Co za tym idzie – zwiększenie zysków. Wszystkie działania zmierzające ku zadowoleniu klienta, przekładają się na dochody firm; w związku z tym również na fakt jej istnienia oraz prosperowanie na rynku. Podnoszenie satysfakcji klienta w dzisiejszych czasach jest jednym z podstawowych działań przedsiębiorców. W końcu bez grupy osób zainteresowanych produktem nie można mówić o istnieniu danego biznesu.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: MMTreść komentarza: A może Kolbiarz też się leczy u Miłara?Data dodania komentarza: 23.04.2025, 10:28Źródło komentarza: Nikt w to nie uwierzy. Miłar Kokoszka - Oddawał mocz na krzyżAutor komentarza: Wielki Joe.Treść komentarza: Czas najwyższy. Cham, prymityw, uczestnik jakichś dziwacznych historii z kobietą, którą rzekomo okradł.Data dodania komentarza: 24.03.2025, 15:47Źródło komentarza: Sołtys Goświnowic Kwiatkowski odwołany 116 do 106.Autor komentarza: JJTreść komentarza: Jak zwykle, dowiemy się po czasie, jak już ktoś trafi do szpitala.Data dodania komentarza: 24.03.2025, 15:46Źródło komentarza: Woda w Nysie - może być skażona bakteriami coli - wynik 58 jtkAutor komentarza: GolemTreść komentarza: Pozbyto się bufona i nieroba , lasego na kasę , jeszcze go wyrzuca z basenu i będzie kumulacja , do łopaty gnojaData dodania komentarza: 25.02.2025, 14:52Źródło komentarza: Sołtys Goświnowic Kwiatkowski odwołany 116 do 106.Autor komentarza: KibicTreść komentarza: To się dziejeData dodania komentarza: 17.02.2025, 22:16Źródło komentarza: Goświnowice chcą odwołać sołtysa Kwiatkowskiego.Autor komentarza: Ryszard BobekTreść komentarza: A ja czytelnik sugeruje Panu Piotrowi Bobakowi - roszadowemu sekretarzowi miasta, żeby pisząc posta na profilu burmistrza miasta bardziej uważał na słowa, bo poziom bardzo Pan zaniża. - w mojej subiektywnej ocenie Także w mojej subiektywnej ocenie wyjasnie dlaczego jest pan roszadowym sekretarzem - zmiana z wiceburistrza na sekretarza to kpina z ustawy o samorządzie gminnym i próba obejścia prawa, polegajaca na obejsciu zakazu łaczenia mandatu radnego powiatowego z funkcją wiceburmistrza. Zapytam, bo przyznam, że nie sprawdziłem, czy po tej zmianie schemat ogranizacyjny gminy uległ zmianie? Czy zmienono Panu faktyczny przydział czynności? Czy naprawde Elwira Slimak przejęła Pańskie obowiązki a Pan jej, czy raczej pozostaliście faktycznie przy tym samym wymieniając się tylko tabliczkami na drzwiach? Wie Pan co to jest w prawie czynnośc pozorna? NIe to prosze sie dokształcić.Data dodania komentarza: 8.02.2025, 11:04Źródło komentarza: Czy komitet Referendalny padł ofiarą prowokacji?
Reklama
Reklama